Marketing w social media

Jeśli chcemy wypromować jakiekolwiek wydarzenie jakie organizujemy warto skupić się na reklamie w sieci a dokładniej mówiąc na portalach społecznościowych. Wtedy mamy gwarancję, że wieść o imprezie się rozniesie i będzie na niej dużo gości więc przebiegnie z sukcesem. Niezależnie od tego na jakim poziomie planujemy wydarzenie należy zastosować kilka zasad, które zachęcą do udziału większą ilość ludzi, podwyższą rangę wydarzenia czy też zachęcą sponsorów do wsparcia wydarzenia.

Plan działań

Zaproszenia powinny być wysyłane do odpowiednich ludzi na portalu a nie do wszystkich dookoła bo mija się to z celem. Ważne jest opracowanie strategii, która wyznaczy nam cele. Jeżeli już je określimy a zazwyczaj jest to pozyskanie większej liczby odbiorców, zachęcenie do udziału ciekawych prelegentów czy też podwyższenie rangi wydarzenia będziemy wiedzieli na czym musimy najbardziej się skupić. Warto zajrzeć do konkurencji w celu zaczerpnięcia pomysłów lub uczenia się na jej błędach.

Kierunek

Istotna jest grupa docelowa, do której chcemy skierować swoje działania. Trzeba ją określić i zastanowić się jak dotrzeć akurat do niej. Tutaj ważny jest kanał społecznościowy na podstawie którego będziemy trafiać do ludzi. Nasz komunikat musi być dostosowany do rodzaju portalu bo obecnie mamy do czynienia z ich masą.

Ludzie a wydarzenie

Każda osoba, która bierze udział w wydarzeniu powinna się zaangażować bo przecież jej też zależy na dobrej jakości imprezy. Warto żeby przekazywała informację o spotkaniu dalej, zapraszała wartościowych gości a może nawet przyciągnęła jakiś sponsorów. Dla osób bardziej kreatywnych możemy zaplanować udział w filmach, performance’ach czy innych kampaniach.

Musimy pamiętać także o tym, że w czasie trwania imprezy należy zachęcać do aktywności uczestników, na przykład robiąc zdjęcia, oznaczając się na nich a także określanie miejsca, w którym trwa całe wydarzenie. Ważne jest z tego punktu widzenia darmowe WiFi na terenie spotkania, dzięki temu nasi goście będą na żywo relacjonować i komentować poszczególne wydarzenia w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *