Jak wypromować event?

Ostatnia tendencja związana z promocją eventu jest jego wspólne przeżywanie ponieważ wspólne emocje i zabawa powodują ugruntowanie wydarzenia w pamięci. Najlepszym miejscem do tego typu marketingu jest oczywiście Internet. Zawiera w sobie wszystkie potrzebne cechy związane z reklamą czyli możliwość przekazania opisu, dźwięku, ruchomego obrazu a także komunikacji oraz dzielenia się wrażeniami z innymi.

Chcesz się wypromować ? Sprawdź ekrany w Krakowie.

Zasięg sieci

W Polsce z Internetu korzysta ponad 8,5 miliona użytkowników co świadczy o jego sile. Wielu z nas nie wyobraża sobie już życia bez możliwości surfowania po sieci co jest dobrą wiadomością dla agencji eventowych i PR-owych. Praktycznie na każdym większym portalu społecznościowym można stworzyć wydarzenie i zaprosić na nie gości z uwzględnieniem targetu np. skierować je do wybranej grupy osób.

Większość ludzi na świecie rozpoczyna swój dzień od sprawdzenia tego, co dzieje się na ulubionym portalu dzięki czemu codziennie może dowiedzieć się o ciekawym evencie i zaznaczyć chęć uczestnictwa. Jeśli mamy do czynienia z imprezą odbywającą się regularnie możemy stworzyć jej Fanpage, gdzie wszyscy uczestnicy mogą się między sobą komunikować, wymieniać spostrzeżenia i dowiadywać się kolejnych ciekawostek związanych z wydarzeniem. Dobrym rozwiązaniem marketingowym będzie także przeprowadzenie na nim relacji na żywo ze spotkania czyli wrzucać zdjęcia, filmiki i oznaczać osoby uczestniczące w zabawie.

Czego nie należy robić, żeby nie zepsuć działań promocyjnych?

Media społecznościowe są coraz chętniej wykorzystywane do celów reklamowych, public relations a także planowania kolejnych eventów. Czasami jednak nie przynoszą oczekiwanych korzyści bo nie są wykorzystywane w pełni. Planując jakieś wydarzenie warto zorientować się, jakie narzędzie będzie dopasowane do grupy docelowej.

Działania promocyjne będą skuteczne jeśli jasno określimy do czego dążymy pod względem biznesowym i komunikacyjnym. Za każdym razem, gdy zwracamy się do odpowiedniej grupy musimy dopasować język oraz rodzaj komunikatu.

Jeśli tworzymy nowy event nie możemy zapomnieć o dodaniu pełnej informacji dotyczącej miejsca, daty i przebiegu imprezy. Suchy, krótki opis i miejsce nie wystarczy aby zainteresować dużą ilość uczestników. Trzeba dodać harmonogram, notki biograficzne występujących oraz odnośnik do mapy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *