Hostessy z ulotkami a promowanie eventu

Obecność hostessy na każdym evencie jest obowiązkowa. To ona stoi na pierwszej linii frontu, robi dobre pierwsze wrażenie na uczestnikach wydarzenia. Nieważne jest to jaki charakter ma dana impreza powinna być tam hostessa i wypełniać powierzane jej zadania. Najczęściej promotorka przy okazji witania gości wręcza im ulotki z potrzebnymi informacjami.

Rola hostessy

Najważniejszą rolą promotorki jest przywitanie wchodzących gości, co ma zdecydować o ich opinii na temat wizerunku firmy. Taka osoba musi dobrze wyglądać, posiadać podstawowe informacje dotyczące wydarzenia przy którym pracuje i ewentualnie pokierować uczestników w odpowiednie miejsce. Cechy jakie powinna mieć hostessa to asertywność, pewność siebie, życzliwość, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz oczywiście odpowiedni wygląd.

Koordynator, który jest odpowiedzialny za pracę promotorki musi przekazać im, czym będą się zajmowały w czasie trwania eventu. Każde niedomówienie może skończyć się katastrofą więc warto umówić się z nią wcześniej, żeby mieć czas na dokształcenie jej. Informacje, które musimy przekazać czyli jakiego charakteru imprezę będzie obsługiwać, jakiej branży dotyczy i kim są zaproszeni goście. Powinna znać bezbłędnie rozkład budynku,w którym ma miejsce event.

Często w czasie eventów hostessy rozdają różnego rodzaju materiały reklamowe na przykład ulotki. Powinny uprzejmie rozdawać je jednocześnie rozmawiając z klientem czy też gościem wydarzenia dzięki czemu zrobi dobre wrażenie a treść na ulotce go zainteresuje.

Największy błąd hostessy

Przy przeszkoleniu promotorki należy powiedzieć jej, żeby nigdy nie używała słowa „nie wiem” bo to bardzo źle działa na uczestników imprezy. Będąc osobą na pierwszej linii frontu czyli witając gości powinna umieć odpowiedzieć na podstawowe pytania a jeśli jakieś pytanie ją zaskoczy powinna próbować znaleźć odpowiedź u osoby kompetentnej przepraszając na chwilę osobę, która jej to niefortunne pytanie zadała. Hostessa nie powinna być zbyt nachalna zwłaszcza jeśli jej zadaniem jest rozdawanie ulotek uczestnikom. Jeśli ktoś jej nie chce, nie należy wciskać mu materiału reklamowego na siłę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *